sobota, 13 września 2014

Moje buty: Nike Flex Trainer 3


Producenci co rusz zarzucają nas najnowszymi kolekcjami, modelami, rozwiązaniami technologicznymi o skomplikowanych nazwach...
Gdy stanęłam przed wyborem butów treningowych, aż kręciło mi się w głowie. 

Przejrzałam dziesiątki stron, recenzji i opinii na temat  najróżniejszych butów. Przebrnęłam przez niewyobrażalną ilość modeli, aż w końcu wybrałam się do sklepów i przymierzyłam X par przeróżnych marek. 
W rezultacie przez prawie pół roku (!) trenowałam w butach Reebok Easy Tone z kolekcji casual (!!! Nigdy nie ćwiczcie w butach "na co dzień"- możecie nabawić się poważnych kontuzji !!!), bo nie mogłam zdecydować się na żaden model.
W końcu "na gorąco" zdecydowałam się na model Nike Flex Trainer 3, mimo że w między czasie wyszły już 4, i okazał się to strzał w 10!


Opis butów, który można znaleźć w sklepach internetowych:
Niezwykle lekkie obuwie treningowe od marki Nike. WMNS FLEX TRAINER 3 cechują się najwyższą jakością wykonania. Przewiewna cholewka została wzmocniona w kluczowych miejscach wytrzymałą pianką. Jej unikalna konstrukcja stanowi idealny kompromis pomiędzy elastycznością a wsparciem dla stóp. Niski profil miękkiej i amortyzowanej podeszwy pomaga w lepszym odczuwaniu podłoża i zwiększa responsywność konstrukcji. Wstawki z wytrzymałej gumy w kluczowych miejscach poprawiają przyczepność i trwałość podeszwy. Idealna propozycja na fitness i wszelkie treningi wymagające szybkiej zmiany kierunku ruchu.


  • Cholewka: materiał tekstylny i syntetyczny
  • Wyściółka: materiał tekstylny
  • Podeszwa: phylon, guma
Moje spostrzeżenia:
Buty są zgrabne, lekkie i przewiewne, świetnie dopasowują się do nogi, dzięki czemu mamy poczucie, że ćwiczymy boso przy pełnej stabilizacji.



Stabilizacje i komfort ćwiczeń zapewnia nam specjalnie ukształtowana podeszwa - dla mnie jest idealna, ponieważ należę do osób, które mają raczej słabą koordynacje ruchową, więc zalezy mi na tym, żeby pewnie czuć podłoże. 





Podeszwa pewnie przywiera do podłoża - nie chwieje się i nie ślizga, co jest zasługą wspomnianej w opisie gumy, widocznej poniżej na zdjęciu.


System ten, jak na razie jest niezawodny. Wypróbowałam go w treningu siłowym i cardio, ale jestem pewna, że da radę także na aerobicu itp. (wszak w tym celu zostały stworzone).

Część z Was na pewno zapyta, a co z bieganiem? W Internecie, zwłaszcza na aukcjach, mozna znaleźć informacje "buty do biegania". Cóż jest to typowe obuwie treningowe - myślę, ze sprawdzi się na bieżni i tylko na bieżni, ponieważ gumy, które gwarantują przyczepność mogłyby szybko zetrzeć się w starciu z betonem.

Dostępność i kolory
Mimo że od jakiegoś czasu jest dostępny nowszy model tych butów, ich dostępność, zwłaszcza w Internecie, jest wciąż duża. Także wsklepach stacjonarnych można je jeszcze spotkać zwłaszcza w Daichmannie (widziałam tam dwie wersje kolorystyczne: takie jak moje i fioletowo-białe).
Przykładowe kolory:







Ceny wahają się od ok. 170zł do 250zł więc warto rozejrzeć się i nie podejmować pochopnych decyzji, ponieważ za cenę 250zł (i taniej!) możemy kupić już Nike Flex Trainer 4.
Właśnie, dlaczego zdecydowałam się na 3, a nie na 4? Ponieważ nie zauważyłam w nowszym modelu na tyle znaczących zmian, żeby przepłacać. Czasami warto zdecydować się na starszy model i zaoszczędzić trochę grosza :).

Tak prezentują się na nogach:


W pudełku znajdziemy także dodatkową parę sznurowadeł:


Reasumując: polecam na siłownie, do ćwiczeń domowych i na aerobik, jeśli szukacie butów, w których równiez będziecie mogły spokojnie biegać w terenie to proponuję rozejrzeć się za innym modelem.


1 komentarz:

  1. a do 4 nie dali dodatkowych sznurowadeł:D ale kupilam je pod dosc duzym impulsem:D po maratonie po sklepie stwierdziłam ze są ok no i na wyprzedaży kosztowaly az 129 zł wiec grzechem byłoby nie kupic:D dodatkowo pani przekonała mnie do zakupu drugiej przecenionej pary za 50% odceny juz obniżonej no i poki co mogę polecić model 4;p

    OdpowiedzUsuń