niedziela, 26 października 2014

Czekoladowe placuszki z serkiem malinowym

I znowu dawno mnie nie było. Praca, studia, praktyki, wolontariaty... w zasadzie nie bywam w domu, albo bardzo rzadko i nie mam już czasu na bloga, niestety. Ale dziś jest niedziela, a jak niedziela to placuszki z "tego co w kuchni zastane"!





Tym razem postanowiłam zlepić placuszki z dodatkiem kakao, a jak kakao to oczywiście muszą być także maliny albo wiśnie. Wiśni nie miałam w żadnej postaci dlatego zdecydowałam się na domowy serek malinowy jako dodatek do placuszków i to był strzał w 10! Mam nadzieję, ze Wam będą smakowały tak samo jak mi i memu lubemu :).



Placuszki czekoladowe z serkiem malionowym (przepis na około 12 małych placuszków):


4 łyżki naturalnego serka homogenizowanego
2 jajka
2 czubate łyżki mąki ryżowej
2 łyżki kakao
2-3 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżeczki stewii w proszku
2 łyżeczki wiórków kokosowych

serek:
ok. 120g chudego twarogu
2 łyżki jogurtu naturalnego
mały słoiczek malin w syropie (lub maliny mrożone - wtedy trzeba dosłodzić np. stewią do smaku!)

do smażenia:
odrobiona oleju kokosowego


Serek homogenizowany, jajka, mąkę, kakao, jogurt, stewie i wiórki mieszamy na jednolitą masę (za pomocą blendera lub łyżki). Placuszki nakładamy na patelnię, na której wcześniej rozgrzaliśmy olej kokosowy, za pomocą łyżki - jedna czubata łyżka masy = jeden placuszek.
Twaróg wrzucamy do miski i blendujemu razem z jogurtem i malinami na jak najgładszą masę. UWAGA! Jeśli macie w domu maszynkę do mielenia warto taki twaróg przemielić 3-krotnie - będzie gładszy , a co za tym idzie po połączeniu z owocami będzie bardziej przypominał typowy serek homogenizowany :).
na gotowe placuszki nakładamy serek - gotowe!



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz