środa, 8 października 2014

Moja redukcja i 1. wizyta u dietetyka.


Od lutego, czyli od momentu kiedy zaczęłam ćwiczyć i zdrowiej się odżywiać, zgubiłam 8kg. Niestety w trakcie wakacji "odbiłam" aż 3kg, więc kiedy na grouponie natknęłam się na okazyjną ofertę skorzystania z usług dietetyka, nie zawahałam się nawet przez moment, mimo że moja aktualna waga nie przekracza granicy normy. Dziś leci trzeci dzień diety i myślę, że to już odpowiedni moment, żeby napisać Wam o niej kilka słów.

1.wizyta u dietetyka
Na początek napiszę Wam kilka słów na temat samej wizyty u dietetyka, ponieważ pojawiło się o nią sporo pytań.



Sam przebieg wizyty wyglądał dokładnie tak jak myślałam. Na początku dietetyczka wykonała pomiar składu ciała, ważenie i sprawdzenie obwodu pasa na wysokości pępka. Dzięki temu obliczyła dzienne zapotrzebowanie kaloryczne wymagane dla utrzymania mojej dotychczasowej wagi oraz zakres prawidłowej wagi.



Okazało się, że procentowo wszystko jest w normie, jednak poziom tkanki tłuszczowej uplusował się w górnych jej granicach.



Moje obecne zapotrzebowanie energetyczne wymagane do utrzymania aktualnej wagi wyniosło 2119kcal. Dietetyczka zaproponowała mi dietę redukcyjną (chciałaby schudnąć jeszcze ok. 8kg) – 5 posiłków dziennie po 1400kcal.



W dalszej części wizyty musiałam wypełnić tabelkę przedstawiającą mój przykładowy jadłospis (w tym przypadku chodziło o jadłospis z dnia poprzedniego) wraz z uwzględnieniem orientacyjnych godzin ich spożycia.



W tajemnicy powiem Wam, ze najadłam się trochę wstydu, bo pomyślałam „a może to ostatni raz!” i najadłam się różnych świństw – dietetyczka stwierdziła, że to częste przed pierwsza wizytą ;). Później przeprowadziła ze mną wywiad dotyczący stylu życia, preferencji kulinarnych, stanu zdrowia itd.
Na zakończenie wizyty otrzymałam motywujący magnes na lodówkę ;).

Zindywidualizowaną  dietę dostałam mailowo już na drugi dzień po wizycie, wraz z wszystkimi wytycznymi oraz poradami na temat posiłków poza domem.



Dieta
Moja dieta obejmuje 5 posiłków dziennie: śniadanie, 2. śniadanie, lunch, podwieczorek i obiadokolację. Posiłki rozkładają się +/- co 2,5 max. 4h.
Dieta jest zbilansowana, bogata w pełne ziarna, białko ( u mnie jest go trochę mniej ze względu na kamienie nerkowe), owoce i warzywa. 


Posiłki są łatwe w przygotowaniu, a większość obiadokolacji przygotowuję na dwa dni.
Poniedziałek przeżyłam całkiem zgrabnie. Nie czułam się znużona ani głodna. Wczoraj wieczorem poczułam lekkie zawroty głowy. Nie jestem jednak pewna czy są one związane z nową dietą czy może z migreną, która mnie męczy. Mam nadzieję, że jeśli z dietą to jest to stan przejściowy związany z przyzwyczajaniem się organizmu do nowego sposobu żywienia.
W diecie ważne są gramatury – dlatego musiałam zaprzyjaźnić się z wagą



Co jest dla mnie największym wyzwaniem? Musiałam przestawić się na tryb wieczornego przygotowywania posiłków, żeby całego dnia nie spędzać w kuchni i zaprzyjaźnić z lunchboxami (ich kolekcja ostatnio znacznie się powiększyła).


Piję ok. 2l płynów dziennie z naciskiem na wodę.
Obecna dieta jest rozpisana na dwa tygodnie – po tym czasie dostanę kolejną po wizycie kontrolnej. 
Posiłki na zdjęciach to przykładowe posiłki z mojej diety.


A to strażnik mojej diety, towarzysz przygotowywania posiłków i kontroler jakości <3


7 komentarzy:

  1. kontroler jakości wymiata i jest the best:) nie mogę uwierzyć że jestem u ciebie pierwszy raz:) Gdzie się chowałaś motywacyjna duszo:)) dodałam cię do obserwowanych:)) i zapraszam do mnie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Moglabys napisać ile kosztuje wizyta u dietetyka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja skorzystałam z okazji, na którą natknęłam się na grouponie - 89zł za indywidualną dietę i 5 wizyt kontrolnych.
      U mojego dietetyka miesięczna kuracja kosztuję ok. 400zł normalnie.

      Usuń
  3. Widać że dania wyglądają smacznie! Czyli dieta nie musi byc jakims wielkim bólem dla ciebie ;) SUPER

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój dietetyk patrzy - trochę mnie to przeraziło ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. super sie zapowiada :D mniam!

    OdpowiedzUsuń