poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Domowy graham

Już od jakiegoś czasu zbierałam się do postu z przepisem na domowy chlebek.
Pierwsze wykonane przeze mnie bochenki były robione ściśle wg przepisu na mące chlebowej z Lubelli. Wczoraj pozwoliłam sobie na nieco szaleństwa i chyba znalazłam idealny i szybki przepis dla siebie :).




Domowy graham (przepis na 1 bochenek )

250g mieszanki chlebowej pełnoziarnistej Lubella 3 ziarna
250g mąki żytniej razowej graham typu 1850 ( ja użyłam ekologicznej mąki Symbio)
1 czubata łyżeczka soli
1 łyżka miodu płynnego
350ml chłodnej wody (może być mineralna)
25g świeżych drożdży
50g mieszanki ulubionych ziaren (u mnie pestki dyni i słonecznik)
1 łyżeczka oleju

Drożdże rozpuszczamy w wodzie. Mąkę, sól, miód i ziarna mieszamy w misce - dodajemy rozrobione drożdże i ugniatamy ciasto aż będzie miało zwartą konsystencje. Przykrywamy je mokrą ściereczką i zostawiamy na 15min w temperaturze pokojowej.
Po upływie tego czasu ciasto przekładamy do blaszki (keksówki) uprzednio nasmarowanej olejem. Blaszkę przykrywamy ponownie wilgotną ściereczką. Zostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia ciasta (ok. 40min).
Wyrośnięty chleb wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220'C i pieczemy ok. 35-40min.



Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz