wtorek, 20 maja 2014

Trening na raz dwa! Tabata + Chodakowska

Długo mnie tu nie było i sporo się działo. Przyznam, że chcąc nie chcąc zaniedbałam trochę zarówno dietę, jak i treningi...
Obudziłam się i stwierdziłam "Hej! Tyle pracy już włożyłaś w walkę o lepsze samopoczucie i sylwetkę i tak po prostu odpuścisz?!". Beznadziejna sprawa, bo efekty do tej pory, choć może nie jakieś wielce spektakularne to jednak były motywujące. Do wyjazdu wakacyjnego mam jeszcze ponad miesiąc - wszystko da się jeszcze zrobić.

Poważnie cierpię na niedobór czasu, ale czy to powinno być jakąś przeszkodą? Okazuję się, że trening można łatwo przemycić w codzienne czynności.


Przede wszystkim: precz z samochodem! Rower jest fajniejszy zwłaszcza w tak piękną pogodę! Jeśli nie rower to własne nogi ;). Schody, a nie winda itd.

Po drugie: u mnie TABATA - oczywiście jest to trening, który już czegoś od nas wymaga, ale jeśli macie za sobą długie już treningi na siłowni, baseny itd. myślę, że dacie radę - ja daję (w bólach i mękach, ale jakoś to idzie).

Co to jest tabata? Dla tych co jeszcze nie wiedzą.

TABATA to rodzaj intensywnego treningu interwałowego. Nazwa pochodzi od nazwiska twórcy - japończyka Tabaty.
Magia tego treningu polega na tym, ze trwa... 4min!

Zasady są proste:

- wybieramy jedno ćwiczenie, które angażuje jak największą ilość mięśni (zaraz podsunę Wam filmiki z moimi ulubionymi)
- przez 20s wykonujemy jak największa ilość powtórzeń
- 10s odpoczywamy
- całość powtarzamy 7 razy...

...i już! Po bólu.

UWAGA! Chociaż cały plan brzmi nieprawdopodobnie to prawda jest taka, że te 4min to w rzeczywistości mega intensywny trening - jeśli nie jesteś po nim zmęczony to znaczy, że nie przyłożyłeś się wystarczająco do ćwiczeń.

Jeśli chodzi o ćwiczenia to polecam poniższy filmik z pełnym treningiem:


A jeśli lubicie treningi przy muzyce to świetnie sprawdzą się kombinacje TabataSongs:



Więcej o tabacie:
tabata.pl


Do TABATY dorzucam trening z Ewą Chodakowską. Nie korzystam jednak z popularnych 6-minutówek, a z treningów zamieszczonych w kalendarzu fitness "Rok z Ewą Chodakowską". Raz wybieram ręce, raz brzuch, raz nogi itd.

Całość zabawy wraz z tabatą trwa ok. 20min. Tyle chyba znajdziemy na trening?;>



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz