czwartek, 3 kwietnia 2014

Makaron z warzywami i szwarcwaldzką

Jestem absolutną makoronoholiczką, więc całkowita rezygnacja z makaronowej przyjemności absolutnie nie wchodziła w grę. Wyeliminowałam jednak biały makaron, a zaprzyjaźniłam się z produktami pełnoziarnistymi. Jednak dorzucanie do niego sosu instant z paczki nie wpływało raczej pozytywnie na moją dietę. Teraz mam kilka sprawdzonych przepisów, które na nowo odkrywają przede mną zalety makaronu. Część z nich to własne kombinacje, inne zaczerpnęłam z Internetu. 

Poniższy przepis jest wariacją na temat lekkiego makaronu z szynką parmeńską znalezionego na jednym z moich ulubionych blogów kulinarnych - Feed Me Better.

Moja interpretacja jest studencką wariacją na zasadzie "wykorzystam to co mam pod ręką" - dzięki temu nic się nie zmarnuję ;). Składniki wymienione w oryginalnym przepisie, których nie miałam w domu, zamieniłam na te, które akurat miałam. Dla mnie pyszny efekt! Wprawdzie nie byłam do końca pewna jak na patelni sprawdzi się szwarcwaldzka, ale jak dla mnie świetnie!




Makaron z warzywami i szwarcwaldzką (przepis na 2 porcje)


100g makaronu pełnoziarnistego typu spaghetti
0,5  dużej, czerwonej papryki
1 cukinia
3-4 plastry szynki szwarcwaldzkiej
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka chilli
6 pomidorków koktajlowych
sól i pieprz do smaku
oliwa z oliwek


Makaron gotujemy al dente. Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę oliwy. Cukinie kroimy w półksiężyce, a parykę w kostkę - wrzucamy na patelnie i smażymy często mieszając. Czosnek siekamy i mieszamy z łyżeczką chilli - dodajemy do cukinii i papryki. Szwarcwaldzką kroimy w paski i również dodajemy na petelnie. Chwilę wszystko smażymy. Do reszty składników dorzucamy ugotowany wcześniej makaron i dodajemy kolejną łyżeczkę oliwy. Mieszamy wszystkie składniki i chwilę smażymy. Dodajemy sól i pieprz do smaku. Nakładamy na talerz i dodajemy przekrojone na pół pomidorki koktajlowe - voila!



Makaron świetnie smakuję również na zimno więc idealnie nadaję się do lunchboxa :). 




Jeśli macie do wykarmienia głodomora w domu odpowiednio zwiększcie ilość składników.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz