sobota, 15 marca 2014

Fast Food home edition.

Kto powiedział, że będąc na diecie... tfu.... zmieniając nawyki żywieniowe oczywiście ;), nie można jeść smacznie?

Od wielu moich znajomych gdy mówiłam, że zmieniam dietę na zdrowszą i lżejszą, usłyszałam: "to co? kiełki i sałata jak królik?" Otóż nie. Nie dajcie sobie wkręcić, że zdrowo znaczy niesmacznie :).

Dziś napadła mnie ochota na HAMBURGERA, ale takiego prawdziwego bez ściemy. Powstrzymując się przed wycieczka do toruńskiego "Widelca" postanowiłam sama zrobić burgery.

Burgery z indyka (przepis na 4 porcje):


450g mięsa mielonego z indyka
2 łyżeczki świeżej natki pietruszki
2 łyżeczki szczypiorku
0,5 łyżeczki soli
0,5 łyżeczki pieprzu
2 ząbki czosnku (lu pól cebuli)

Dodatki:
cukinia
pomidor
czerwona cebula
musztarda

bułki pełnoziarniste


Mięso, pietruszkę, szczypiorek i przyprawy mieszamy razem, dodajemy rozgnieciony czosnek (lub ścieramy połówkę cebuli) i znowu mieszamy. . Patelnie grillową smarujemy łyżeczką oliwy z oliwek i rozgrzewamy. Formujemy 4 kotlety o grubości ok 1 -  1,5 cm. Grillujemy z jednej i drugiej strony aż się ugrillują ;). Zdejmujemy z patelni i wrzucamy na nią dodatki. Bułkę smarujemy musztardą układamy kotlety i ugrillowane warzywka - gotowe!



Zastanawiacie się czy to aby na pewno nie tuczy?  Jedna porcja ma ok. 350 kcal - idealnie na obiad! A jeśli macie w domu głodomora jak ja to zróbcie mu podwójną porcje - będzie zachwycony  :).



Niestety, nie miałam czasu, żeby samodzielnie upiec bułki, ale następnym razem to nadrobię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz